Kolekcia AIR
Tak ako US Navy SEALs nás prišli požiadať o výrobu hodiniek pre nich, tak prišli aj US Air Force. V roku 2000 piloti zo základne Edwards Air Force Base nás kontaktovali a vyjadrili uznanie našich hodiniek, ako si v skutočnsoti užívajú unikátny samoobnoviteľný systém svietenia fungujúci vo všetkých hodinkách LUMINOX. Prišli nám povedať, že mnoho pilotov lietadiel F-117 Nighthawk Stealth v tom čase nosili základné Navy SEAL modely a používajú svietiaci sekundovkú ručičku na časovanie bombardovacích misií. Mali však jednu požiadavku – či by sme urobili model špecifický len pre nich.
Samozrejme sme súhlasili a okamžite začali pracovať na novom modeli pre týchto elitných pilotov USAF. Od tejto komunikácie začala diskusia s Lockheed Martin (výrobca F-117) a vlastne sa zrodil nový vzťah, kde sme dohodliviacročný program na rozvoj série modelov hodniek inšpirovaných letectvom a špecifickými vlastnosťami ich „stajne“.
Prvou bola USAF Stealth séria potiahnutá PVD vrstvou, aby pripomínala vnem F-117 Nighthawk. Potom prišla séria F-16 Fighting Falcon vyvinutá, aby zvestovala „ťažného koňa“ USAF. A v roku 2005 sme pridali séŕiu SR-71 Blackbird, ktorá bola oslavou ikony letectva 60tych rokov, ktorá dosiahla mnoho rekordov rýchlostných a výškových, ktoré neboli dodnes prekonané. Aj táto séria využíva potiahnutie PVD povlakom, pripomínajúc farbu tohto výnimočného lietadla. Sme ohromne hrdí na náš licencovaný program s Lockheed Martin, najväčší obranný kontraktor na svete a výrobca niektorých najunikátnejších lietadiel v histórii letectva. Ako sa posúvame do budúcnosti, budete nachádzať viac modelov, ktoré sú spojené práve s Lockheed Martin.
Na výstave Baselworld 2009 Luminox predstavil sériu titanové F-22 Raptor Chronograph 9200 ako poctu pre bojové taktické lietadlo F-22 Raptor. Teraz doplňa seriu s Time-Date verziou. Ako exkluzívny licencovaný produkt pre Lockheed Martin, tieto hodinky Luminox obsahujú v sebe originálnu súčiastku priamo z lietadla, takže ak máte hodinky F-22 Raptor, máte na sebe kúsok „duše“ lietadla.
F-22 Raptor je piatou generáciou svetovej špičky bojových lietadiel kombinujúcou technológiu neviditeľnosti so schopnosťou nadzvukového lietania bez prídavných motorov. F-22 je schopné letieť 1,82 Mach bez a viac ako 2,0 Mach s prídavnými motormi.
Elegantné a pekné bojové lietadlo F-22 Raptor je obdivuhodný kus stroja. Modely hodiniek Luminox F-22 majú zapracované prvky designu lietadla. Napr. tvar venca a dvoch centrálnych liniek náramku sú priamo ovplyvnené tvarom krídel lietadla. Tvar púzdra odráža tvar trupu a kľúčik napodobňuje nos a sacie otvory. Nad všetko číslice, farba a štýl ciferníku sú inšpirované prístrojovým panelom F-22.
Lockheed Martin, Marks F-16 Fighting Falcon, F-117 Nighthawk, F-22 Raptor a SR-71 Blackbird (príslušné emblémy a logá, tvary) sú registrované značky alebo TM Lockheed Martin Corporation v USA a/alebo iných krajinách, ktoré sú používané na základe licenice Luminox.
SR-71 Blackbird je jedno z najočarejúcejších lietadiel, ktoré boli kedy vyrobené, pokrokové prieskumné lietadlo s dlhým doletom vyvinuté, keď USAF a CIA sa hneď na začiatku rozhodli, že nahradia prieskumné lietadlá U-2 Dragonlady s Lockhead Martin.A-12 a finálne SR-71 Blackbird. Prvý let SR-71 sa uskutočnil 22.12.1964 a USAF dali SR-71 do výsluhy januári 1970. SR-71 boli schopné lietať rýchlosťou cez 3,2 Mach a vo výške 25 000 m. Za svojej bezmála 24 ročnej kariéry SR-71 bol najrýchlejším a najvyššie lietajúcim lietadlom na svete.
SR-71 získal veľa leteckých rekordov. Medzi nimi, 1.9.1974 lietadlo preletelo z NY do Londýna za 1:54 min a 56,4s. V septembri 1974 SR-71 dosiahlo rýchlostný rekord z Londýna do Los Angeles priemernou rýchlosťou 2 310 km/h. V júli 1976 dosiahlo 2 svetové rekordy – rýchlostný 3 529 km/h a absolútnu výšku horizontálneho letu 26 000 m. Vďaka týmto medzníkom, SR-71 Blackbird je uložené v Smithsonian Air and Space múzeu.
SR-71 Blackbird je veľké lietadlo, ktoré je porovnateľné s Boeing 727. Je 31,7 m dlhý, rozpätie krídel 16,9 m a výšku 5,6 m. Vertikálne stabilizátory v zadnej časti majú plochu 14 m2 a trup lietadla je len niečo málo cez 1,5 m v priemere.
Každý z jeho motorov váži cez 14,5 t. Prúdové motory pracujú pri nízkej rýchlosti ako bežné turbíny, prepnutím sa stávajú náporovými turbínami. Aby stroj odolával teplu z trenia pri Mach 3+, viac ako 90% z lietadla sú titanové kompozitné materiály. Rovnako na odolanie teplotám boli pneumatiky impregnované hliníkom a plnené nitrogénom. Aby lietadlo mohlo lietať svoje misie, malo špeciálnu letku tankerov na dotankovanie 6 nádrží v trupe. Časti lietadla priliehali k sebe veľmi voľne, aby bola možná ich rozťažnosť pri vysokej teplote. Keďže nádrže tesnili len pri vysokej teplote, v pokoji na zemi palivo súvisle vytekalo. SR-71 Blackbird štartovalo s veľmi málo palivom a veľmi krátko po štarte sa stretávalo s tankerom na dotankovanie, aby mohla začať jeho misia. Potom mohlo letieť až 4000 km do ďalšieho dotankovania. Aby bolo toto možné, posádka klesla do letovej výšky tankera 7- 10 000 m a spomalila na podzvukovú rýchlosť. Po dotankovaní, posádka obnovila dodatočné spaľovanie a opäť vystúpala do výšky. Prekvapujúco, ale SR-71 Blackbird v podstate dosiahol najlepšiu spotrebu pri lete v rýchlosti Mach 3+.
Jednoznačne, SR-71 Blackbird bolo výnimočné lietadlo. Naše hodinky série SR-71 dávajú do povedomia a oslavujú dosiahnuté medzníky a výnimočnosť v histórii letectva.